تلنگری که سبب برگزاری 15 ساله جلسه قرآن خانگی شد  
کد خبر: 4212288
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۹

تلنگری که سبب برگزاری 15 ساله جلسه قرآن خانگی شد  

یک فعال قرآنی در خراسان‌جنوبی از یک تلنگر برای برگزاری جلسه هفتگی قرآن در منزلش گفت و اظهار کرد: سال‌ها قرآن را می‌خواندم ولی چیزی متوجه نمی‌شدم و فقط خواننده آن بودم لذا جلسه‌ قرآن خانگی را با موضوع تدبر در قرآن برگزار کردم.

بی‌بی طاهره درخشان، فعال قرآنیبی‌بی طاهره درخشان، فعال قرآنی در گفت‌و‌گو با ایکنا از خراسان جنوبی گفت: به لطف خدا، حدود 15 سال جلسه قرآن خانگی در منزل برگزار می‌کنم. یکی از روزها در ماه مبارک رمضان، از کوچه‌ای رد شدم که نوشته‌ای بر روی دیوار من را به فکر فرو برد. متن نوشته این بود «قرآن عربی خواندن و نفهمیدن آن تا کی؟ خواندن و معنی قرآن کریم و تدبر در قرآن از کی؟»، این جمله چند ثانیه‌ای مرا در فکر فرو برد.

درخشان افزود: تا زمانی که در مسیر راه بودم به آن نوشته فکر کردم و انگار تلنگری بود. به خانه برگشتم و موضوع را با همسرم در میان گذاشتم که می‌خواهم دوره قرآنی را در منزل برپا کنم و همسرم نیز از این موضوع استقبال کرد. سال 138 جلسه قرآن خانگی را در منزل برپا کرده و در هرهفته روزی یک بار جلسه‌ای با موضوع تدبر در قرآن برگزار می‌شود که ابتدای جلسه به دعا برای ظهور آقا امام زمان(عج) پرداخته و بعد از آن نیز آیه به آیه خوانده شده و به تدبر آن نیز پرداخته می‌شود.

وی اظهار کرد: هدف از تشکیل این جلسه قرآن خانگی این بود که سال‌هاست قرآن را می‌خواندم ولی چیزی متوجه نمی‌شدم و فقط خواننده آن بودم ولی زمانی که با آن متن برخوردم تلنگری شد برای من که جلسه‌ قرآن خانگی را با موضوع تدبر در قرآن برگزار کنم چرا که عمل به قرآن اهمیت دارد.

درخشان با بیان اینکه باید قرآن در زندگی نقش داشته باشد، گفت: خواندن قرآن سن و سال نمی‌شناسد از جوان گرفته تا میانسال شرکت می‌کنند و باید علاوه بر خواندن آن، عمل نیز کرد و برای عمل کردن نیز فهمیدن قرآن اهمیت دارد. ای کاش جوانان از همان ابتدای کودکی خود در این مجالس قرآنی شرکت کنند تا قرآن با گوشت و خون آن‌ها آمیخته شود.

وی گفت: آنچه که انجام می‌دهیم با آنچه که در قرآن گفته شده همخوانی ندارد و این نشان‌دهنده آن است که ما عمل به قرآن را در زندگی خود جای ندادیم.

درخشان بیان کرد: در دوران کرونا نیز که جلسه قرآن تعطیل شد، بسیار این موضوع من را نگران کرد به همین دلیل در همان دوران نیز با عده‌ای از خانم‌ها علاوه بر ختم قرآن ترجمه قرآن نیز خوانده می‌شد.

انتهای پیام
captcha